خانه          درباره دکتر          مطب ها          بلاگ

آفت و زائده های شبه آفت

گاها آفت ها به شکل تاول های کوچک و دردناک در دهان به وجود می آید که ممکن هست علت های مختلفی داشته باشد مثل استرس، کمبود ویتامین، عفونت و یا اختلالات هورمونی. زبان یکی از شایع ترین محل های بروز آفت هست. اما باید بدونیم هر زخمی که در دهان بوجود میاد با هر تعدادی و به هر شکلی اگر بیش از 2 هفته ماندگار باشد نیاز هست به دکتر متخصص دهان مراجعه کنیم.

زخم های شبه آفت

یکی از موضوعاتی که مورد سوال هست و اشتباه برداشت می شود زخم های حفره دهان است .یک نکته در همین ابتدا لازم به ذکر است هر زخمی در دهان افت نیست. این صحبت هم مربوط به بیماران است و هم برخی از همکاران غیر متخصص در حوزه دهان. هر زخمی که در دهان دیده می شود آفت نیست . اگرچه بحث ژیرامون خود افت یک بحث مفصل است . گاهی وقت ها افت در دهان وجود دارد و گاهی اوقات ضایعات شبه افت . اینها می توانند دلایل متعددی داشته باشد. گاها علت یک بیماری گوارشی می تواند یک آفت و یا یک ضایعه شبه افت باشد. برخی از بیماری های ویروسی زخم هایی شبیه به آفت در دهان ایجاد می کند . توجه به این نکته داشته باشید هر زخمی که در دهان وجود داشت با هر تعداد و به هرشکلی اگر بیش از 2 هفته باقی ماند ایجاد نگرانی می کند و باید حتما به ژزشک متخص دهان مراجعه کنید .

پس لازم است یک چهارچوب قانونی برای خودمان قرار دهیم ، زخم هایی که بیش از دو هفته مادگار شد حتما مورد بررسی پزشکی قرار گیرد .

دکتر هومن ابراهیمی

فلوشیپ فوق تخصصی بیماری های دهان، فک و صورت

فلوشیپ لیزر در دندانپزشکی

نماینده علمی کمبریج کالج کانادا

آخرین مقالات

گالری تصاویر

شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *